En aquests temps sembla que el mercat dels CD físics s’està acabant … però tinc una bona notícia!, encara hi ha lloc pel teu CD ¿i com és això ?. Ara t’ho explico.
Els dies de lligar gossos amb llonganisses a l’edició discogràfica s’han acabat. Només Adele és capaç de vendre 20 milions de còpies a tot el món i els principals artistes espanyols (Alejandro Sanz, Alboran, Serrat …) amb prou feines superen les 100.000 unitats.
Però encara hi ha moltes possibilitats pels artistes i raons per gravar i editar un CD físic:
Estem en l’era dels «nínxols», el negoci petit però que pot ser prou rendible. Gràcies al principi del long tail (llarga cua) avui sabem que molt pocs se situen en super vendes, però que hi ha un espai per a cada petit artista, amb els seus seguidors, el seu entorn etc. És molt difícil que puguis vendre 50.000 CDs però és fàcil fer-ho amb 500 o 1000 si saps dirigir-te al teu públic. Aquest que busca el que només tu fas.
A més tindràs l’avantatge que tots els beneficis, descomptada la gravació, la fabricació i els drets de SGAE, seran teus. Els artistes que treballen amb segells tradicionals acostumen a rebre sobre el 12% dels royalties. Amb l’auto edició tindràs molt més. És fàcil superar el 50% de beneficis en la inversió de gravació, edició etc.
Aquí tens algunes formes de vendre els teus CDs.
Venda en els concerts, aquest és el primer en el qual tots haureu pensat. En el moment de l’actuació s’estableix un vincle emocional entre l’artista i el públic. L’emoció és a la base de les vendes compulsives (ràpides) i després del concert és el moment perfecte per vendre CDs, quan la música encara vibra en la nostra ment. És una manera de mantenir viu el record.
Vendes a la teva web, lent però segur. És una botiga que sempre està oberta i que costa molt poc de mantenir. La gent busca informació sobre tu perquè li agrades. Podries oferir un servei personalitzat com CDs dedicats, edicions especials, extra de descàrregues etc. Una mica més que el típic i fred: apunta la targeta i paga, ja el rebràs. Si la teva música agrada, segur que vens.
Vendes FFF (friends, family & fools), no et compraran un CD teus pares, els teus amics, els companys de la feina …? No menyspreïs aquesta quantitat. Una possibilitat és assignar, si sou diversos en la formació, una quota de vendes a cada un, així tots s’espavilen a «col·locar» unitats.
Vendes en altres webs, encara hi ha webs que et permeten vendre els teus CDs en format físic a canvi d’una comissió. I si hi és perquè encara tenen mercat. Si
En aquests temps sembla que el mercat dels CD físics s’està acabant … però tinc una bona notícia!, encara hi ha lloc pel teu CD ¿i com és això ?. Ara t’ho explico.
Els dies de lligar gossos amb llonganisses a l’edició discogràfica s’han acabat. Només Adele és capaç de vendre 20 milions de còpies a tot el món i els principals artistes espanyols (Alejandro Sanz, Alboran, Serrat …) amb prou feines superen les 100.000 unitats.
Però encara hi ha moltes possibilitats pels artistes i raons per gravar i editar un CD físic:
Estem en l’era dels «nínxols», el negoci petit però que pot ser prou rendible. Gràcies al principi del long tail (llarga cua) avui sabem que molt pocs se situen en super vendes, però que hi ha un espai per a cada petit artista, amb els seus seguidors, el seu entorn etc. És molt difícil que puguis vendre 50.000 CDs però és fàcil fer-ho amb 500 o 1000 si saps dirigir-te al teu públic. Aquest que busca el que només tu fas.
A més tindràs l’avantatge que tots els beneficis, descomptada la gravació, la fabricació i els drets de SGAE, seran teus. Els artistes que treballen amb segells tradicionals acostumen a rebre sobre el 12% dels royalties. Amb l’auto edició tindràs molt més. És fàcil superar el 50% de beneficis en la inversió de gravació, edició etc.
Aquí tens algunes formes de vendre els teus CDs.
Venda en els concerts, aquest és el primer en el qual tots haureu pensat. En el moment de l’actuació s’estableix un vincle emocional entre l’artista i el públic. L’emoció és a la base de les vendes compulsives (ràpides) i després del concert és el moment perfecte per vendre CDs, quan la música encara vibra en la nostra ment. És una manera de mantenir viu el record.
Vendes a la teva web, lent però segur. És una botiga que sempre està oberta i que costa molt poc de mantenir. La gent busca informació sobre tu perquè li agrades. Podries oferir un servei personalitzat com CDs dedicats, edicions especials, extra de descàrregues etc. Una mica més que el típic i fred: apunta la targeta i paga, ja el rebràs. Si la teva música agrada, segur que vens.
Vendes FFF (friends, family & fools), no et compraran un CD teus pares, els teus amics, els companys de la feina …? No menyspreïs aquesta quantitat. Una possibilitat és assignar, si sou diversos en la formació, una quota de vendes a cada un, així tots s’espavilen a «col·locar» unitats.
Vendes en altres webs, encara hi ha webs que et permeten vendre els teus CDs en format físic a canvi d’una comissió. I si hi és perquè encara tenen mercat. Si aconsegueixes, per exemple, entrar al mercat japonès és com si t’hagués tocat la loteria. Japó és actualment el major mercat musical mundial, i el 85% de les vendes que es fan són CDs!. Les descàrregues són tan sols un 15%.
Biblioteques públiques, encara mantenen els seus estands de CD i, el que és més interessant, continuen incorporant edicions. Així que si aconsegueixes que la xarxa de Biblioteques públiques de la teva comunitat, regió, país … inclogui una còpia de la teva feina a cada biblioteca, de sobte has venut molts exemplars. A més de la projecció que això et donarà.
Subvencions, és un nínxol petit però real. Hi ha discogràfiques que viuen només de fer discos subvencionats. Sempre hi ha ajudes per a l’edició de discos d’autors, intèrprets del país, ciutat o poble. Les institucions sovint busquen algun tipus d’inversió que tingui un caràcter físic, alguna cosa on puguin posar el seu logo. Un CD és ideal per a ells.
Segur que encara hi ha alguna més. Si tu la coneixes, pots deixar-la als comentaris. Esperem el teu feedback.
, per exemple, entrar al mercat japonès és com si t’hagués tocat la loteria. Japó és actualment el major mercat musical mundial, i el 85% de les vendes que es fan al són CDs!. Les descàrregues són tan sols un 15%.
Biblioteques públiques, encara mantenen els seus estands de CD i, el que és més interessant, continuen incorporant edicions. Així que si aconsegueixes que la xarxa de Biblioteques públiques de la teva comunitat, regió, país … inclogui una còpia de la teva feina a cada biblioteca, de sobte has venut molts exemplars. A més de la projecció que això et donarà.
Subvencions, és un nínxol petit però real. Hi ha discogràfiques que viuen només de fer discos subvencionats. Sempre hi ha ajudes per a l’edició de discos d’autors, intèrprets del país, ciutat o poble. Les institucions sovint busquen algun tipus d’inversió que tingui un caràcter físic, alguna cosa on puguin posar el seu logo. Un CD és ideal per a ells.
Segur que encara hi ha alguna més. Si tu la coneixes, pots desixar-la als comentaris. Esperem el teu feedback.